Artikel 1
Algemeen
1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Schoonheidsinstituut Cleo en de cliënt/opdrachtgever waarop Schoonheidsinstituut Cleo deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk schriftelijk is afgeweken.
Artikel 2
Inspanning Schoonheidsinstituut Cleo
1. De schoonheidsspecialiste
zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in
overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van
belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig
aan schoonheidsspecialiste worden verteld.
3. Schoonheidsinstituut Cleo is niet aansprakelijk voor schade, van
welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de
cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. De schoonheidsspecialiste zal de cliënt inlichten over de financiële
consequenties van de wijziging van de behandeling.
Artikel 3
Afspraken
1. De cliënt moet verhindering
voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur
voorafgaande aan de afspraak aan Schoonheidsinstituut Cleo melden.
2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag
Schoonheidsinstituut Cleo 50 % van het gehele honorarium voor de
afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd
in de salon komt mag de schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten
op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan
de cliënt door berekenen.
4. Indien de cliënt bij meer dan dertig minuten later dan de afgesproken
tijd in de salon aankomt, mag de schoonheidsspecialiste de gehele
afspraak annuleren en toch 50 % van het gehele honorarium van de
behandeling aan de cliënt door berekenen.
5. Schoonheidsinstituut Cleo moet verhindering voor een afspraak zo
spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de
afspraak aan de cliënt melden. Doet zij dit niet zal de cliënt op de
volgende behandeling een korting van 50 % ontvangen.
6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van leden 2 en
5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat
datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
Artikel 4
Persoonsgegevens en privacy
1. De cliënt voorziet de
schoonheidsspecialiste bij de eerste behandeling van alle gegevens
waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn
voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.
2. De schoonheidsspecialiste neemt de persoonlijke gegevens van de
cliënt op en verwerkt ze op een klantenkaart die dan weer worden
verwerkt in een klantenbestand.
3. De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle
vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de
behandeling.
4. Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld
of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
5. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke
bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste
verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 5
Betaling
1. Schoonheidsinstituut Cleo
vermeldt prijzen van de behandelingen op de website. De prijzen van
producten zijn zichtbaar in de salon.
2. De gemelde prijzen zijn inclusief verschuldigde BTW.
3. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de
voorraad strekt.
4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van
de behandeling en eventuele producten contant te voldoen.
5. Als de betaling niet contant is overeengekomen dient betaling te
geschieden binnen acht dagen na factuurdatum op het door
Schoonheidsinstituut Cleo aangegeven bankrekeningnummer. Na ommekomst
van de termijn van acht dagen is de schoonheidssalon zonder
ingebrekestelling in verzuim en is de cliënt de wettelijke rente,
vermeerderd met 2% rente aan Schoonheidsinstituut Cleo verschuldigd. De
betaling via factuur moet voor de behandeling zijn overeengekomen.
6. Wanneer een opdrachtgever/cliënt één maand na factuurdatum zijn
factuur nog niet heeft voldaan, is Schoonheidsinstituut Cleo gerechtigd
om een Incassobureau in te schakelen. De extra kosten hiervan komen
geheel voor rekening van de opdrachtgever/cliënt.
Artikel 6
Aansprakelijkheid
1. Schoonheidsinstituut Cleo
is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de
schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte
onjuiste en/of onvolledige informatie over Algemene voorwaarden
Schoonheidsinstituut Cleo versie 1.0 , lichamelijke aandoeningen,
medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
2. Schoonheidsinstituut Cleo is niet aansprakelijk voor verlies,
diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt
heeft meegebracht naar de salon.
3. Dit artikel is niet van toepassing in geval van opzet of grove schuld
van Schoonheidsinstituut Cleo zelf.
Artikel 7
Klachten
1. Indien de cliënt een klacht
heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig
mogelijk, doch binnen vijf dagen na ontdekking mondeling als zowel
schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Schoonheidsinstituut
Cleo.
2. Schoonheidsinstituut Cleo moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat
antwoord geven.
3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal
Schoonheidsinstituut Cleo de behandeling opnieuw verrichten zoals
overeengekomen, tenzij dit voor de cliënt aantoonbaar zinloos is
geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal de
schoonheidssalon het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of
helemaal vergoeden, zie artikel 8.
5. Indien Schoonheidsinstituut Cleo en de klager niet tot
overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan
de Geschillencommissie Schoonheidsbranche/ Pedicurebranche.
Artikel 8
Garantie
1. Schoonheidsinstituut Cleo
geeft de cliënt vijf dagen garantie op de behandelingen en producten.
2. Deze garantie vervalt indien, zie leden 3 t/m 7 van dit artikel.
3. De cliënt op de hoogte is gebracht door de
schoonheidsspecialiste/pedicure over het resultaat van de behandeling en
de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten.
4. De cliënt andere producten dan door de
schoonheidsspecialiste/pedicure geadviseerde producten heeft gebruikt.
5. De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.
6. De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf
werkdagen heeft opgevolgd.
7. De cliënt de producten niet volgens het advies van de
schoonheidsspecialiste heeft gebruikt.
8. Na een behandeling kan de huid een reactie geven de cliënt wordt
hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
9. De resultaten van onze anti-aging-behandelingen kunnen variëren van
persoon tot persoon en zijn tevens gerelateerd aan externe factoren
zoals rookgedrag, hormonen, genetische factoren, slaapgedrag,
metabolisme en omgevingsfactoren.
10. De cliënt wordt tijdens de behandeling op de hoogte gebracht indien
sommige aandoeningen van terugkerende aard zijn zoals bv. eelt.
Artikel 9
Beschadiging en diefstal
1. Schoonheidsinstituut Cleo
heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de
cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Dit geldt ook voor
schade aan het bedrijfspand en/of ruimte waar Schoonheidsinstituut Cleo
is gevestigd.
2. Schoonheidsinstituut Cleo meldt diefstal altijd bij de politie.
Artikel 10
Behoorlijk gedrag
1. De cliënt behoort zich in
de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag
blijft vertonen, heeft de schoonheidsspecialiste het recht de cliënt de
toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
3. Bij Schoonheidsinstituut Cleo wordt gewerkt volgens de hygiëne regels
van de code van schoonheidsspecialisten.
4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de
persoonlijke hygiëne regels.
Artikel 11
Recht
1. Op elke overeenkomst tussen
Schoonheidsinstituut Cleo en de cliënt is het Belgische recht van
toepassing.
2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van
Schoonheidsinstituut Cleo (www.cleo-instituut.be/)
en ze zijn ook in de salon beschikbaar.
3. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene
voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de
versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de
overeenkomst.
November 2000 versie 1.0
Privacy Statement Schoonheidsinstituut Cleo
Als je met Schoonheidsinstituut Cleo in contact komt is de kans groot dat je persoonsgegevens worden verzameld. Bijvoorbeeld als je een behandeling ondergaat of producten aanschaft. Dit doe ik om je beter van dienst te kunnen zijn. Ik vind het echter erg belangrijk dat je duidelijk inzicht hebt in welke gegevens ik bewaar, wat ik ermee doe en wie ze allemaal kan inzien. Daarom vind je hieronder voor elke situatie waarbij er gegevens worden verzameld wat er precies mee gebeurt. Daarnaast lees je hier ook hoe je je gegevens kunt laten verwijderen. Zo weet je precies waar je aan toe bent.
Als je een behandeling ondergaat bij Schoonheidsinstituut Cleo leg ik ook een aantal gegevens vast. Dit wordt geregistreerd in een klantenbestand. In dit bestand staan je naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en e-mail adres. Ook zal hier de huidanalyse en eventuele gezondheidsgegevens in staan en welke behandeling je op welk tijdstip hebt ondergaan. Ook kunnen er voor/na foto’s gemaakt worden om de vooruitgang van de behandeling te monitoren. Deze worden alleen gedeeld met derden na toestemming. Mocht je niet langer gebruik maken van mijn diensten kun je altijd schriftelijk / per mail vragen om deze gegevens te vernietigen.
In de salon ben je vrij om anoniem aankopen te doen. Ik noteer echter wel welke producten je op welk moment meeneemt. Dit wordt geregistreerd in een klantenbestand. In dit bestand staan je naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en e-mail adres. Mocht je niet langer gebruik maken van mijn diensten kun je altijd schriftelijk / per mail vragen om deze gegevens te vernietigen.
Een paar keer per jaar verstuur ik een nieuwsbrief. Ik vraag hiervoor enkel je e-mailadres, zodat ik je de nieuwsbrief kunnen sturen. Wil je geen mails meer van mij ontvangen, kun je de mail retourneren met de tekst “Graag e-mail adres verwijderen uit bestand”.
De nieuwsbrieven bevatten enkel informatie over de producten en diensten. Ik zal je nooit lastigvallen met zaken die hier niet direct aan gerelateerd zijn.
Bel je me en beloof ik je terug te bellen, dan noteer ik alleen je naam en telefoonnummer. Dit geld ook voor als je een voice-mail inspreekt. Je telefoonnummer en naam zullen dan opgeslagen worden in het GSM-bestand.
Schoonheidsinstituut Cleo is actief op Facebook. Indien je op welke manier dan ook contact met me maakt, kan ik inzicht krijgen in je gegevens. Dit is afhankelijk van je privacyinstellingen bij de betreffende diensten.
Ik verzamel niet actief gegevens via deze diensten. Je hebt dus altijd zelf de controle over welke gegevens voor mij zichtbaar zijn. Raadpleeg voor meer informatie de privacyinstellingen van de betreffende diensten.
Schoonheidsinstituut Cleo verwerkt en bewaart je persoonsgegevens tot het moment dat je verzoekt de gegevens te verwijderen. Aansluitend worden de persoonsgegevens vernietigd.
Schoonheidsinstituut Cleo An Paulussen 089/65.77.47 info@cleo-instituut.be 02-02-2019